استاندار فارس گفت: باید در راه اصلاح امور کشور بیشتر به واقعیت‌ها بپردازیم تا رویاها و بیشتر به فکر اقدام عملی باشیم تا تخریب و شعار چرا که کسانی که دیگران را برای رسیدن به اهداف خودشان تخریب می‌کنند نمی‌توانند آینده را رقم بزنند.
کد خبر: ۸۱۷۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 26 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی، یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان در شیراز افزود: قطعا هر دستگاهی در هر حوزه‌ای دارای اختیاراتی است که بر اساس همان اختیارات باید بررسی کند که چه اقدامی می‌تواند در زمینه ساماندهی امور جوانان انجام دهد.
وی داشتن نگاه عملگرا را در حل مسائل و مشکلات جوانان موثر دانست و ادامه داد: توجه به قشر جوان توجه به آینده جامعه است و این موضوع دارای اهمیت بسیار است چرا که دوران جوانی دوران آرمان‌خواهی و تحول‌خواهی است و با انرژی بالا می‌شود یک هدف را پیگیری کرد و به نتیجه رساند.
او اظهار داشت: قشر جوان ما دارای خلاقیت، ظرفیت و توان بالقوه‌ای است که این توان بالقوه باید به بالفعل تبدیل شود؛‌برای حفظ سلامت روحی و جسمی جوانان نیازمند یک سری اقدامات هستیم که هم خانواده ها، هم جامعه و هم دولت در این زمینه مسئولیت‌هایی دارند.
وی، اشتغال، ازدواج و مسکن را از اولویت‌ها و نیازهای اصلی جوانان دانست و گفت: اینکه فکر کنیم با ساختارهای کالبدی و اداری می‌توان مشکلی از جوانان حل کرد تجربه نشان داده که چنین نیست.
استاندار فارس، در زمینه تقاضای تشکل‌های مردم نهاد جوان مبنی بر پیش‌بینی مکانی برای فعالیت آنها افزود: در دستگاه‌ها و ادارات مختلف در نوبت عصر فضاها و مکان‌هایی آزاد است که می‌تواند با برنامه‌ریزی در اختیار این تشکل‌ها قرار گیرد و نیاز نیست که حتما ساختمان جدید ساخته شود.
رحیمی افزود: از سوی دیگر می‌توان با برنامه‌ریزی کارها را به سمتی سوق داد که امور جوانان بیشتر محله محور شود و در این زمینه از ظرفیت مساجد و حسینه‌ها می‌توان استفاده کرد.
استاندار فارس گفت: باید در راه اصلاح امور کشور بیشتر به واقعیت‌ها بپردازیم تا رویاها و بیشتر به فکر اقدام عملی باشیم تا تخریب و شعار چرا که کسانی که دیگران را برای رسیدن به اهداف خودشان تخریب می‌کنند نمی‌توانند آینده را رقم بزنند.
وی همچنین از دستگاه‌های عضو ستاد امور جوانان خواست که به شکل دوره‌ای گزارشی از عملکرد خود در زمینه حل مشکلات جوانان ارائه دهند.

 

پرداخت ۶۷۸.۵ میلیارد تومان تسهیلات طرح‌های اشتغالزایی
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس هم گفت: افزون‌بر ۶۷۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به پنج هزار و ۴۰۱ طرح با پیش‌بینی اشتغال ۱۰ هزار و ۸۸۹ نفر در استان پرداخت شده است.
سهراب مختاری افزود: همچنین سه هزار ۹۷۰ طرح به مبلغ ۳۳۴ میلیارد تومان و اشتغال هشت هزار و ۲۴۴ نفر به بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: در بخش تربیت بدنی نیز ۷۴ میلیارد تومان طرح معرفی شده که ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان توسط سیستم بانکی پرداخت شده است.
او اظهار داشت: در سال ۹۷، پنج هزار و ۳۶۵ اشتغال به کار توسط کاریابی‌های بخش خصوصی انجام شده که این تعداد در سال ۹۸ به پنج هزار و ۳۲۸ نفر رسیده است.
مختاری گفت: در بحث مشاغل خانگی نیز سال گذشته چهار هزار و ۶۳۰ نفر ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.
او افزود: همچنین امسال ۲۵۵ هزار و ۳۲۸ نفر اشتغال به کار بیمه شده داشته‌ایم.

 

شرکت سالانه هفت هزار نفر در دوره‌های مهارت آموزی هنری
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم گفت: سالانه حدود هفت هزار نفر در دوره‌های مهارت آموزی که توسط آموزشگاه‌های آزاد هنری در استان برگزار می‌شود شرکت می‌کنند.
صابر سهرابی افزود: این افراد پس از طی این دوره‌های آموزشی می‌توانند با دریافت تسهیلات اقدام به راه‌اندازی کسب و کار کنند.
وی ادامه داد: همچنین در زمینه اشتغال جدید کسب و کارهای اینترنتی و رسانه‌های مجازی نیز دوره‌های آموزشی توسط آموزشگاه‌ها برگزار می‌شود.
او اظهار داشت: در ۱۵ انجمن فرهنگی و هنری هم فعالیت جوانان را داریم که در شیراز ۲ هزار و ۴۰۰ نفر عضو در حوزه تئاتر، سینما، نمایش و دیگر فعالیت‌های فرهنگی و هنری ساماندهی خواهند شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار